Monday, November 23, 2009

Weekend in Quebec city

It was a long time since I walked all over Quebec city! What a beautiful, beautiful city it is!

Ça faisait longtemps que je n'avais pas marché Québec d'un bout à l'autre! Qu'elle est belle Québec!





Le petit Champlain



We discovered a beautiful little store on Cartier street, Ketto. Full of fairies and awesome creations. Really cool little place.

Nous avons découvert une jolie petite boutique sur la rue Cartier, Ketto. Pleine de fées et de belles créations. Un endroit totalement sympa.



Les plaines d'Abraham

I can still picture the Battle of the Plains of Abraham as if I was there. My dad once told me the story while we were walking there and I swear, I could see the blue and the red soldiers, Montcalm's surprise, and Wolfe's soldiers climbing up the rock wall at night... This time, it was a little harder to picture them, but I still could when I closed my eyes and heard the voice of my dad...

Je peux encore voir la Bataille des Plaines d'Abraham comme si j'y avais été. Mon père m'avait un jour raconté l'histoire de cette bataille quand nous y marchions et je vous jure que je pouvais voir les soldats bleus et rouges, la surprise de Montcalm, et tous les soldats de Wolfe qui grimpaient la paroi dans la nuit... Cette fois-ci, c'était un peu plus difficile de me les représenter, mais j'étais encore capable en fermant les yeux et en me remémorant la voix de mon père...





At home, it looked like this :

We dressed our wooden people as St. Martin and the beggar.

À la maison, ça avait l'air de ça :

Nous avons habillé nos personnages en bois en St-Martin et en clochard



And the new make-up kit got lots and lots of use!

Et le nouvel ensemble de maquillage a beaucoup, beaucoup servi!







1 comment:

farmama said...

Wow....Quebec really is a beautiful city!....very different looking than the wild west look we see everyday here! Your little girls are so beautiful....they look so cute with their painted faces!